Berätta!

2012-01-13

Vi ser verkligen fram emot att få berätta om graviditeten för familj, släkt och vänner. Det kommer att bli första barnbarnet för både A:s och mina föräldrar, och jag kommer att bli första mamman i min umgängeskrets.

Allra mest ser jag fram emot att få berätta för svärmor som tidigare har frågat en del om barnbarn, men sedan antagligen gav upp. Vi tror båda att hon kommer att bli jätteglad.

Jag ser även fram emot att berätta för syster, men där är känslan mer skräckblandad. Kommer hon att tycka att det är "fel"? Men jag tvivlar inte en sekund på att hon kommer att älska och skämma bort sitt systerbarn. Jag hoppas och tror att de kommer att få fin kontakt. Som tur är älskar syster barn.

Jag tror att mina föräldrar helt enkelt kommer att acceptera faktum. Kanske kommer de att tycka att det är för tidigt, men båda älskar barn så när barnet väl är här kommer de att smälta. Förväntar mig även en hel del förmaningar från mamma.

Jag undrar lite över hur vänner kommer att reagera. Antagligen kommer de att bli glada för vår skull, men samtidigt kommer jag att bli utanför eftersom jag kommer att ha barn.

Den enda jag har berättat för är en kollega eftersom hon är gravid nu. Hon kan komma med tips och har förståelse för hur jag fungerar just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0