Graviddrömmar

2012-04-27

Jag har under en längre tid drömt mycket varje natt. Det har varit konstiga drömmar, ganska ofta har jag varit stressad i drömmarna och jag har vaknat med ont i käkarna eftersom jag har bitit ihop dem under natten.

När jag har pratat med andra gravida har jag förstått att det är vanligt att man drömmer konstiga drömmar. Mina drömmar har dock aldrig haft med barn att göra, vilket nog hade varit det mest naturliga. Det beror nog på att jag är tvungen att lägga tankarna på annat som tyvärr gör att jag inte mår bra.

På sätt och vis är jag glad att jag slipper otäcka drömmar om barnet, som att man skulle tappa bort det eller missa hela dess uppväxt. Det bryuder väl att jag inte hunnit börja stressa upp eller oroa mig för barnet än, men den dagen kommer säkert också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0