Mamma får veta

2012-01-23

I går kväll berättade jag för mamma om graviditeten. Eller det var snarast så att hon berättade att vi ikväll, för att fira det kinesiska nyåret, ska äta bland annat ostron. Då sa jag att jag inte kan äta ostron ikväll. Hon frågade varför och sen om det är för att jag väntar barn. Ja, det var ju lätt. Varför skulle jag annars tacka nej till ostron?

Som förväntat kom hon med en hel del förmaningar: att jag inte ska röka eller dricka och inte äta rå mat, att jag ska vara försiktig nu när det är halt ute. Hon frågade dessutom om vi verkligen ska åka skidor. Den frågan var ju väntad och det var därför vi hade tänkt berätta efter Sälen, men jag misstänkte att det inte skulle gå att vänta tills dess. Jag förmodade dessutom att det skulle serveras ostron ikväll så jag var förberedd.

Det kommer att bli annat gott som jag kan äta också, hummer, fisk och abalone. Dessutom kommer vi få nöjet att berätta det för pappa och syster, antar jag.

Jag kom att tänka på att det är drakens år i år, så vårt barn kommer att vara född i drakens år. Vilken tur vi har. Det anses ju bringa lycka att vara född i drakens år. Det är sådant som jag inte alls tänkte på och inte spelar det så stor roll heller. Vi hade ju försökt skaffa barn i vilket fall som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0