Brasserie Godot

Det blev alltså bröllopsmiddag på Brasserie Godot igår. Det är en ljus och trevlig restaurang. Det slog mig att de hade en del runda bord, vilket kändes trevligt, men ovanligt för svenska restauranger.
 
Personalen var trevlig, uppmärksam och mycket serviceiniktad. Vi fick våra vattenglas påfyllda kontinuerligt och de "tittade till" oss med jämna mellanrum.
 
Jag valde medelhavsabborre (som inte finns på menyn på internet) till huvudrätt eftersom jag föredrar vit fisk framför laxarter. Fisken smakade bra, men gjorde inget större intryck på mig. Däremot tilltalade varken den brässerade endivesalladen eller de inkokta tomaterna mig eftersom båda var för syrliga för min smak.
A valde gödkalvsentrecote som han var mycket nöjd med. För övrigt var det även vad som serverades till huvudrätt på vårt bröllop.
 
Till efterrätt valde jag crème brulée som var underbar. Det var nästan att jag ville slicka ur formen, men det gjorde jag inte. Hela formens botten var full av vaniljfrön.
A valde minimunkar med flädersorbet till efterrätt. Även med denna rätt var han nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0