Färdigbakad

Idag går jag och bebisen in i vecka 37. Det innebär att barnet är färdigutvecklat. Att nå varje sådan etapp har känts otroligt tillfredsställande och lugnande. Om barnet föds efter nästa vecka anses det normalt.

Jag har gått upp 10,5 kg nu. Så jag börjar känna mig tung och jag märker av foglossning när jag går och efter att ha stått lite längre stunder. Däremot tycker jag inte att magen är särskilt stor för att vara i nionde månaden. Och jag gissar att inte heller barnet är särskilt stort.
 
Magbild 2012-07-28

Hennes rörelser känns inte lika angenäma som tidigare. Nu trycker hon ut magen med sådan kraft att det kan kännas obehagligt. Dessutom sparkar hon högt upp mot revbenen, trots att hon inte träffar dem så antar jag att hon sparkar mot mina organ.

Kommentarer
Postat av: Christina

Redan vecka 37 jag tycker det har gått fort. Skönt att veta att den lilla är färdig utvecklad nu och ligger bara och gottar sig och förbereder sig inför det nya äventyret som väntar.
Du får passa på och vila så mycket du kan nu.
Nej din mage ser inte särskilt stor ut när jag var som du var jag gigantisk.
Men så har jag ju också fött stora barn.
Jag tror nog inte eran bebis kommer att vara så stor men det kan ju vara en fördel vid förlossningen.
Ha det så jätte bra nu. Kram

Svar: Vi tycker att det har gått jättefort! Nu är det inte mycket inplanerat framöver så det blir många lugna dgar. Tänk att jag klarar av det galant nu;-)Idag var vi hos barnmorskan, hon tyckte inte att bebisen var så jätteliten, men jag hoppas på det fortfarande.
Stor kram
None None

2012-08-03 @ 13:51:41
Postat av: Helena

Vad fint med blindtarmsärret! Jag minns när du fortfarande hade stygnen kvar. Du är verkligen inte särskilt stor. SKÖNT, tänker jag! Det måste vara jobbigt att vara stor mitt i högsommarvärmen. Kram på dig (er!)!

Svar: Ärret är förvånande nog inte alls särskilt synligt längre, och jag hoppas givetvis att jag ska slippa ännu ett ärr. Men att du minns stygnen är otroligt, det gör knappt jag.Jag är egentligen ganska tacksam över att sommaren inte varit då solig och varm, jag märker att jag är svullen ändå, men lite till står jag nog ut.
Stort lycka till på nya jobbet! Stor kram!
None None

2012-08-03 @ 21:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0