Kläder under och efter graviditeten

Jag försökte att köpa så lite mammakläder som möjligt under graviditeten. Det är ju bara under en kortare tid av graviditeten som man behöver anpassade kläder så de slits inte direkt. Det mesta köpte jag på nätet, men en del köpte jag i butik, främst underkläder och strumpbyxor.

Det första jag inhandlade som gravid var strumpbyxor eftersom jag kunde använda mina vanliga kjolar och klänningar ganska länge. Så jag letade billiga mammastrumpbyxor på Twilfit. Jag fick tag i två par (men har bara haft användning för ett par).

I början letade jag vanliga kläder, i en större storlek, som jag även skulle kunna använda efter graviditeten. Jag köpte två trikåkjolar med breda muddar på Indiska. De är jättesköna. Den ena har jag använt mycket hemma, men den andra har jag inte haft mycket användning för eftersom sommaren inte blev så varm och solig.

Jag köpte två mammaklänningar, en mammakjol och en mammatopp från bonprix.se. De var billiga, men klänningarna var som tält så syster kortade dem och efter det har jag använt dem under sommaren.

mammaglad.se har fina, men dyra mammakläder. Jag köpte ett par svarta kavajbyxor (som jag använde på jobbet), två klänningar (den ena har jag använt vid finare tillfällen och den andra knappt alls) samt en kofta  och ett linne (som båda har använts flitigt i sommar).

På ellos.se köpte jag två klänningar med skärning under bysten, men jag har inte haft användning för dem i sommar. Dessutom sitter den ena inte så bra när även bysten växt i omfång, men de är inte mammaklänningar så jag hoppas få användning för dem kommande somrar.

Jag köpte ett par tights på utförsäljning av Mamalicious. Inte heller dem har jag haft användning för.

Jag trodde att jag inte skulle tycka om att ha på mig mammajeans så jag undvek det in i det längsta, men under sommaren upptäckte jag att jag behövde ett par vardagsbyxor. Jag köpte då två par jeans på H&M, det ena paret med mudd över magen och det andra paret under. Jag kan verkligen rekommendera H&M:s mammajeans, särskilt de med mudd över magen - jag älskar mina. De är supermjuka och hasar inte ner. Däremot är jag inte alls förtjust i det andra paret eftersom magen trycker ner byxorna så efter några minuter sitter de illa. Detta trots att jag köpte en storlek större än vanligt och min mage är ju inte ens stor.
Utöver jeansen har jag handlat tre par strumpbyxor, ett linne, två klänningar, ett par mjukisshorts (inte så vackra, men ack så sköna) och underkläder på H&M.

Om jag tyckte det var svårt med mammakläder så fick jag upptäcka att det var ännu svårare med amningstoppar. Jag har hittills bara fått tag i en topp (från H&M) som ser okej ut. Jag har köpt två amningsbehåar från barnbutiker och tre amningslinnen från H&M. I början hade jag tänkte använda gamla koftor och skjortor som jag inte är rädd om. Sen får i se om jag behöver något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0