Om en vecka

Idag är det en vecka kvar till beräknat förlossningsdatum. Det känns spännande, läskigt och glädjande på samma gång.

Är vi redo än? Vi har gått alla kurser, läst alla böcker (Jag hoppas dock hinna läsa i alla fall delar av Föda utan rädsla igen.), fyllt frysen och nästan städat hela huset. Men om det betyder att vi är redo är jag tveksam till. Vi hoppas helt enkelt att man är det när det väl är dags.

Jag gissar och har länge trott att förlossningen kommer att starta under den kommande veckan. Några tecken eller andra faktorer är jag egentligen inte medveten om, utan det är bara en blivande mammas vilda gissning. Jag har frågat mamma när hennes förlossningar startade i förhållande till de beräknade förlossningsdatumen, men det minns hon inte. Det enda givande svaret var att de måste ha startat nära de beräknade datumen eftersom hon inte minns vare sig om det var före eller efter.

 A tror att det kommer att ske i början av september, så han tror inom en vecka efter beräknat förlossningsdatum. Jag hoppas ju att han har rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0