Snart redo?

Nu när det inte är så långt kvar till det beräknade förlossningsdatumet försöker jag förbereda det sista här hemma.

Igår bakade jag kanelbullar att frysa in. Nu har jag runt åttio bullar i frysen. Det ska väl räcka till alla som vill komma och hälsa på vår flicka? När de är slut kanske jag orkar/hinner baka igen, och om inte så kan man alltid få Ballerina eller nåt för jag antar att det inte är fikabrödet som kommer vara det mest intressanta för gästerna...

Idag har jag gjort en stor sats köttfärssås som A portionsförpackade och ställde in i frysen. Det blir kanske välbehövligt någon dag när vi inte känner för att laga mat. Imorgon ska jag göra wonton (dumplings) att frysa in.

Jag hade även tänkt göra matpajer att frysa in, men med tanke på att jag aldrig gjort någon matpaj tidigare kan det ju bli misslyckat och det känns dumt att frysa in något som vi kanske inte tycker om.

Nästa vecka hade jag tänkt städa. Det vore ju trevligt att komma hem från BB till, ett om inte skinande rent så i alla fall, ett ganska så nystädat hus. Vill ju inte börja städa när man just kommer hem med bebisen.

Sen ska väl allt vara klart för förlossning och bebis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0