Barnmorskebesök med baby bag

Igår var det återigen dags att besöka barnmorskan. Den barnmorska som jag träffat tidigare är på semester så i stället fick jag träffa hennes kollega. Hon var jättetrevlig och lätt att ha att göra med.

Eftersom det är ungefär en månad kvar till beräknad förlossning var det dags att göra en lite större undersökning. Som vanligt kontrollerade barnmorskan mitt blodtryck, livmoderns storlek och barnets hjärtljud. Jag ligger fortfarande på kurvans nedre gräns, men barnmorskan trodde inte att det var ett jättelitet barn. Hon kände även att barnet nu fixerat sig

Dessutom kontrollerades blodsocker- och järnnivån i blodet. Blodsockret var normalt, men järnnivån var något låg så vi kom fram till att det inte skulle skada om jag börjar med blutsaft igen.

Jag fick även en Baby bag, den bästa hittills! Den var fylld med information från Apoteket, TryggHansa, Rädda barnen, babybox.se, Idominsalva, Bepanthen och If försäkringar; erbjudanden från Barnens hus (gratis body), Vistaprint (gratis fotomugg), Åhléns (20 % rabatt på barnkläder), Ellos (50 % rabatt på en produkt), lindex.se (50 % rabatt på en produkt), Pampers (30 kr rabatt), Apoteket, Volkswagen, Goboken samt produkter från Lindex (body i storlek 56), Åhléns (scarf), Natusan (våtservetter, badolja, babyolja och amningsinlägg), provtidning av Vi föräldrar, Pampers (blöjor), Always (trosskydd och bindor), CCS (våtservetter), Bepanthen (produktprov), Idominsalva (produktprov) och Apoteket (babyolja).
 
  
Baby bag och dess innehåll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0