Barn nummer två först

Jag brukar tänka att det hade varit bra att få B som barn nummer två. Hon har hittills varit ett ganska lätt barn att ta hand om. När man får andra barnet kommer ju första barnet fortsätta kräva en hel del uppmärksamhet så därför tror jag att det då är bra att ha en bebis som är ganska "lätt".
 
Dessutom har B sovit rätt bra på nätterna och därför har vi inte ens behövt utnyttja gästsängen som står i barnrummet. Tänk om bebisen sover dåligt och även väcker första barnet. Då har man två barn att ta hand om på natten när man är som minst pigg. Det hade vi inte behövt bekymra oss om om B hade varit barn nummer två. (Tanken slår mig att det skulle kunna vara första barnet som väcker andra barnet.)
 
Kanske fick vi ett lätt barn först för att inte bli avskräcka från att skaffa fler barn? Men det finns risk att vi kommer tycka nästa barn är jättejobbigt.

Kommentarer
Postat av: Christina

Det kan ju vara så att alla era barn blir lika lugna ;) Sedan är det ju så att barn nr.2 får anpassa sig efter den rådande situationen vilket dom brukar göra jätte bra. Jag tyckte det var så mycket lättare men barn nr 2 han hängde ju bara med :)och nr 3 o 4 också !!
Kram Kram

Svar: Någon nummer tre tror jag inte att det blir och absolut ingen nummer fyra. Jag tror det brukar lösa sig för syskonen. Folk har ju skaffat fler barn i alla tider, men just nu känns det så overkligt...och avlägset. Kram
None None

2012-12-11 @ 14:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0