Bra grepp

2012-12-04
 
B griper tag i saker på reflex hela tiden eftersom hon hela tiden knyter sin hand. Hon tar tag i sin haklapp och stoppar den i munnen. Hon tar tag i sin napp när den är i munnen och tar ut den när hon tar bort handen från munnen. Hon tar tag i sina kläder när hon ligger på skötbordet så att man får lirka loss kläderna för att kunna klä på henne. Hon tar tag i min kofta när hon sover så att jag måste ligga kvar bredvid henne tills jag lyckas lirka loss den utan att hon vaknar. Hon tar tag i mitt hår och släpper inte taget.
 
På sistone har hon börjat försöka gripa efter saker mer medvetet. Hon har sträckt ut handen till en boll på bågen till babysittern, men den var för stor att ta tag i för hennes lilla hand. När jag hållit bitringen åt henne i munnen har hon tagit tag i bitringen och själv lyckats hålla kvar den i munnen en stund.
 
Jag tror att det inte kommer dröja alltför länge innan hon tar tag i något medvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0