Första flygresan

I onsdags, på sin fyramånadersdag, fick B flyga för första gången. Jag hade varit lite orolig för hur det skulle gå. Det kunde bli en jobbig resa av många orsaker - oväsen, skillnader i lufttryck, annorlunda miljö, många människor, brist på sömn eller mat, dagsform... Men resan gick både smidigt och bra.
 
Vi fick skjuts av pappa till flygplatsen och under de få minuter som det tar att köra från föräldrahemmet till flygplatsen hann B somna. Vi checkade in och lämnade ifrån oss den stora väskan. Sedan väntade vi till sista minuten med att checka in babyskyddet, som skulle läggas i en plastpåse och checkas in som specialbagage, eftersom B sov däri.
 
Eftersom vi valde att flyga från Bromma var det ett propellerplan vi skulle åka och de låter ju lite mer än jetplanen. B verkade dock oberörd av ljudet. Hon verkade oberörd av hela flygturen trots att hon var trött. Hon satt hos A och sög på sin napp. Efter halva flygtiden fick hon komma till mig för att amma. B reagerade lika lite på landningen som resten av flygturen.
 
Det gick ju hur bra som helst att flyga med B. Jag hoppas att hemresan går lika bra. Jag känner mig mer lugn nu, men är medveten om att dagsformen spelar stor roll och att man aldrig kan veta i förväg. Men vi kanske vågar åka på längre flygresor framöver nu.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det går ofta bra att flyga med bebisar. Jag har flugit med båda mina. Långa resor till Thailand och Mexico var heller inga problem. Så släpp oron. Det kommer gå fint hem också! Tror inte ni gör det men lägg henne inte på golvet i kabinen. Dels är det smutsigt och dels kan det vara farligt. Gott slut på året! Kram

Svar: Ja, jag har tänkt på era flygresor. Antingen har ni väldigtsnälla barn eller så är ni duktiga föräldrar, har jag tänkt. Men så är man väl alltid mer orolig första gången... God fortsättning till er med! Kram
None None

2012-12-28 @ 19:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0