God jul!

För första gången firade A och jag jul hemma hos oss själva. Det blev varken traditionellt firande eller julmat.
 
A började sin jul redan vid lunch med gröt, men jag valde wonton med nudlar i buljong. Samtidigt som vi halvtittade på Kalle Anka dukade jag fram glöggfika medan A somnade B. Föräldrarna och syster med sambo kom när Kalle nästan var slut.
 
Vi fikade i väntan på att B skulle vakna för att sedan börja julklappsöppningen. Den som fick flest klappar (B) kunde inte öppna dem. Hon fick många leksaker och lite kläder. Från oss fick hon en skallra och ett guldmynt från sitt födelseår.
 
På kvällen åt vi trerättersmiddag. Under förmiddagen hade vi förberett räkcocktail till förrätt. Till huvudrätt var det ossobucco (en traditionell italiensk maträtt på kalvlägg) som pappa lagat och till efterrätt saffranscheesecake som vi gjorde i ordning redan igår. Vi åt medan vi konverserade med viskningar eftersom B sov i samma rum.
 
För mig en helt lagom julafton utan för mycket besvär och stök. Dessutom var det nog lagom även för B. Hoppas att ni haft en mysig julafton! Gud jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0