Heldag utan A

Ikväll har A julbord med sitt jobb. Det är lite tråkigt för både B och A eftersom det innebär att B inte träffar honom på mer än 24 timmar. Och att A inte ser B vaken på mer än ett dygn.
 
Dessutom innebär det att jag inte fått någon avlastning under kvällen som jag brukar. Däremot träffade jag mamma två timmar på stan. Hon körde B i vagnen medan jag inhandlade julklappar. (Nu ska jag bara köpa julklapp till mamma, den som är svårast.) B var ledsen under hela resan hem från stan. Ibland gick det att trösta henne, ibland grät hon hysteriskt. Det var skönt att det fanns förstående föräldrar (och barn) på bussarna.
 
Under kvällen har B sovit två korta perioder så jag kunde äta middag och se lite på tv samtidigt som jag fick kela med den andra bebisen, Cookie. Eftersom jag fick bära B en del av lunchen var det skönt att slippa det under middagen.
 
Jag kan tänka mig att det är ganska jobbigt att ta hand om barn ensam mer än en dag. (Jag är medveten om att det finns ensamstående mammor som klarar det utmärkt.) Det har ju gått bra för mig idag så nog skulle jag klara mig ensam, men då får man nog lösa vissa saker på andra sätt. Och jag skulle nog bli mer sliten.
 
Undrar när jag kan vara ifrån B mer än några timmar. Hittills har jag varit ifrån henne drygt en timme som mest. Det var när jag handlade och det gick inte alls särskilt bra eftersom det var i början av hennes mammiga period.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0