Intensiv helg

B brukar i princip alltid vakna på gott humör när hon vaknar. Därför blev jag förvånad igår förmiddag när jag bara fick ett enda leende när hon vaknade och därefter bara smågnäll. Lite senare fick jag svaret.
 
Först fick B sina droppar som hon brukar få när hon vaknat. Därefter brukar jag byta hennes blöja, men hon blev så ledsen varje gång jag lade henne på skötbordet att jag gav upp och bestämde mig för att amma henne. Efter en lite stund somnade hon - hon var helt enkelt inte färdigsoven. Och det kan man ju förstå efter en sån intensiv helg. Även jag kände mig trött efter helgen.
 
I fredags var vi på stan och B hade svårt att sova på den stimmiga bussen hem. I lördags var vi på B:s fasters dop och hon hade svårt att somna när hon såg allt folk på mottagningen. I söndags hade vi glöggfika hemma och vår väns stojiga barn väckte henne. Inte undra på att hon igår vaknade först kl. 11.20 och fortfarande var trött. Det är tur att vi har arbetsveckan så att B kan vila upp sig. Det är sista arbetsveckan före jul och A:s två lediga veckor. Det ska bli så mysigt med så mycket familjetid framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0