I Sälen

Jag är redan nöjd med Sälensemestern. Efter fyra dagars skidåkning känner jag mig något trött i kroppen och ganska så mör i benen.

Stugan som vi hyrt är perfekt för oss tre; syster på det stora loftet och A och jag i det lilla rummet med dubbelsäng. Enkelsängen ovanför är vid fotänden av sängen så det ör ingen risk att vi slår i huvudet när vi vaknar. Det kombinerade kök och vardagsrummet är lagom stort; det har gått bra att laga mat om kvällarna och vi har alla kunnat sitta i soffan för att läsa/titta på teve.

Skidåkningen har gått ganska bra. Jag har försökt att ta det ganska lugnt och åkt mer försiktigt än vanligt. Eftersom vi har haft ganska bra väder har vi kunnat åka så mycket vi velat. Vi har nu varit i alla fyra områden i Sälen. Jag tyckte bäst om Högfjället med sin långa, breda backar som inte är alltför branta. Dessutom valde vi en toppendag för det eftersom det var soligt och klart med vacker utsikt.

Vi har bokar bord på restaurang Lammet & grisen till imorgon kväll. Det ser jag fram emot.

Det är ganska troligt att vi åker hem redan på fredag. Vi körde hit redan i lördags och fick en hel dags åkning i söndags. Det vore ganska skönt att få två lediga dagar hemma innan vardagen sätter igång igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt det låter. Hoppas ni nu är lite utvilade. Jag har aldrig varit på en skidsemester men det låter som om det är väldigt bra. Mycket frisk luft och härlig skidåkning. Fortsätt att åka försiktigt sista dagarna också. Hälsningar till er alla.

2012-02-01 @ 18:39:42
Postat av: Caroline

Varför vill du ta det lugnt? :)

2012-02-01 @ 19:41:31
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Det var inte länge sedan jag var på min första skidsemester så det är aldrig för sent:-) Sen är ju skidsemestrarna lite olika beroende på hur många och vilka man är. Just nu behövde jag en lugn vecka så detta var alldeles lagom.



Vill ju inte göra mig illa eller skada mig;-) Men har hamnat i horisontalläge (eller vad det kallas i en backe) ett par gånger redan. Sista åken imorgon så hoppas inget händer då.



Kram till er!

2012-02-01 @ 21:28:37
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0