Marion's gastro diner

Igår hade vi bestämt att vi skulle äta och bowla på Marion's gastro diner med A:s kompis och hans flickvän.

A och jag möttes efter jobbet och satte oss i bardelen eftersom vi var tidiga. A beställde in en öl till sig och jag villa gärna ha en alkoholfri drink, men det kunde de inte ordna (!) så det blev en juice.

När resten av vårt sällskap kom satte vi oss i restaurangen och därefter beställde vi mat. Herrarna valde burgare medan damerna beställde från grillmenyn. Jag valde lammkotlett. När maten kom in reagerade jag på att min maträtt var så snålt tilltagen; den var mindre än de andras maträtter och mycket riktigt, blev jag inte riktigt mätt på den. Lammkotletten serverades på rödvinsås; tyvärr var båda ganska intetsägande. Till detta fick jag tomat-, ceasarsallar, bearnaisesås och pommes. Ceasarsallad hade en fin dressing och potatisen var fint friterad, däremot var bearnaisesåsen lite för syrlig för min smak. De anda verkade nöjda med sina grillade lax, kyckling- respektive nötburgare.

Till efterrätt beställde vi alla en varsin Oreo-milkshake. Den var god, men lite svag i smaken. Jag tycker att de på Friday's är godare.

Sedan var det dags för bowling. Det var mycket länge sedan jag bowlade sist. Jag tyckte att utbudet av klot var något litet och vi upptäckte att platsen för ansats var ganska kort. Första serien gick mycket dåligt för mig Sedan bytte jag till en mindre skostorlek och av någon anledning gick andra serien bättre, men tyvärr hann vi inte avsluta den.

Det var en lyckad kväll och trevligt avbrott i vardagen. Marion's gastro diner har ett bra koncept, men borde i mitt tycke utveckla sitt grillkök en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0