Mina älskade på alla hjärtans dag

I går var det alla hjärtans dag.

I vanlig ordning hade A och jag bokat bord på en resturang för att fira dagen och framförallt vår kärlek. I år föll valet på restaurang Blue light Yokohama. Vi har båda tyckt att det är en intressant restaurang, men inte haft någon anledning att äta där, förrän i går.

Det var ganska så stimmigt när vi kom och eftersom de har två olika sittningar blir personalen ganska beroende av dessa. Eftersom alla kommer samtidigt ska nästan alla beställa och serveras drycker samtidigt. Därför fick vi tyvärr vänta ganska länge på att beställa och efteråt hann den första maträtten serveras innan drycken hade kommit.

Jag beställde (i den ordning om det serverades) glasnudelsallad med räkor, räkdumplings, pilgrimsmussla och 4 bitar laxsushi. Eftersom jag inte kände mig mätt när jag ätit upp nästan all min mat beställde jag även entrecote yakiniku-style. Allt var jättegott och jag längtade tillbaka redan samma kväll bara för att maten var så god.

Före middagen hann jag gå på stan en stund med syster. Så bortsett från att jobba var min alla hjärtansdag perfekt eftersom jag fick träffa de jag älskar allra mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0