Bokslut 2011

År 2011 började vi i Japan som var ett drömresemål för oss. När vi kom tillbaka till Sverige avslutade jag hos min förra arbetsgivare och började på ett nytt jobb.

Under våren var det mycket jobb för mig, men vi klämde in en skidresa till Sälen - bara A och jag. A var bortrest med jobbet en del under våren samtidigt gjordes det om i vår hall. Vi blev färdiga med hallen framåt senvåren och byggde även trädäck på fram- och baksidan i trädgården.

Under sommaren grillade vi mycket i vår trädgård och vi firade midsommar i huset med goda vänner. Efter midsommar åkte vi till Island (min 30-årspresent till A) och vi avslutade sommarsemestern i Karlskrona. Redan i mitten av juli började vi jobba igen och behövde något att se fram emot under hösten så vi bokade en resa till Förenade arabemiraten.

Vi började hösten med att installera en kamin och under hösten gjorde vi om trädgården samt i förrådet och garaget. Vi hann även renovera halva köket i väntan på resan som det till slut var dags för och som var härlig, men alldeles för kort.

Under december gjorde vi julgodis, bakade pepparkakor och lussekatter. Vi klädde granen och bjöd vänner på glögg. Jag hade lite ångest för julklappar, men även det löste sig. Och för första gången på sju år firade A och jag jul tillsammans, i Karlskrona.

För att avsluta året bjöd vi in några goda vänner på middag. Vi lyckades bra med maten och det blev en trevlig och mysig kväll med goda vänner. Det var trevligt att gå ut vid tolvslaget, önska grannar gott nytt och se på mycket fyrverkerier.

Ett bra 2011 hoppas jag på ett ännu bättre  år 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0