Onödig nyfikenhet

Ibland ska man inte stilla sin nyfikenhet eftersom man kan få ångra det i efterhand.

En inhemsk nyhet av det lite större slaget publicerades i förra veckan. Jag blev nyfiken på vem som var huvudpersonen i det hela, men gjorde inget åt det då eller på några dagar. Det var först idag som jag tog mig lite lite tid till att söka på nyheten på internet för att ta reda på vem det gällde.

Jag blev förfärad och besviken när jag fick veta vem det gällde eftersom jag trodde att denna person hade hög integritet. Jag hade höga tankar om denna person som jag uppfattade som vänlig, hjälpsam och mycket kunnig. Jag hade gärna behållit min gamla uppfattning om personen och levt i ovisshet om att nyheten rörde denna person. Jag hade inte tagit någon skada av det eftersom jag sannolikt aldrig kommer att ha med denna person att göra igen.

Nu efteråt ångrar min onödiga nyfikenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0