Drömmat?

I fredags gick vi tillsammans med ett annat par på den italienska restaurangen Sogni (=drömmar). Jag har gått förbi den några gånger och tyckt att den ser ut som en trevlig restaurang. Däremot är det en restaurang som jag aldrig tänker på när det ska bokas bord eller ätas middag ute.

I förrgår var det dess läge som avgjorde; den ligger nära biografen som vi skulle gå till efteråt. (Vi såg "Cockpit", men mer om det i ett annat inlägg.) Jag vet inte om det även var läget som var anledningen till att så många av övriga gäster var turister.

Tyvärr var servicen lite långsam, kanske för att serveringspersonalen inte är van vid så många gäster, men jag tycker att de verkade som tillräckligt många för att ta hand om de gäster och sittplatser som finns i restaurangen. En annan sak gällande serveringspersonalen var att den inte särskiljde sig från övriga gäster. De var klädda i svarta kläder, men i övrigt utmärkte de sig inte, vilket gjorde att man blev osäker när man skulle påkalla deras uppmärksamhet.

Till huvudrätt beställde jag Bigoli ai frutti di mare. Jag fick en lagom stor portion med tjock spaghetti med jätteräkor, musslor och bläckfiskringar i tomatsås. Ett stort plus för att skaldjuren som serverades inte var de som man köper på burk i affären. Det gjorde även denna rätt mycket prisvärd. Jag tyckte att det var lite för mycket peppar i tomatsåsen för min del. Även övriga i sällskapet, som beställde Delizie samt Bigoli Mare e monti, var nöjda med sina pastarätter.

Till efterrätt valde jag Creme brulée. Tyvärr var den lite menlös eftersom det brända sockret inte hade fått någon knäckig yta. Jag vet inte om det berodde på för lite socker eller för lite värme. Enligt sällskapet var både Tiramisùn och Limoncellon goda.

En helt klart godkänd restaurang som jag skulle kunna tänka mig att återvända till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0