Fasad som ny

Under de fyra senaste dagarna har A målat fasaderna på delar av huset och hela garaget. Jag hade gärna hjälpt till eftersom det hade gått fortare och varit mindre jobbigt för A då, men på grund av graviditeten ska jag hålla mig borta från utefärg som innehåller lösningsmedel. Jag fick hushållssysslorna, men ibland kände jag att jag inte bidrog.

Denna sista etapp av fasadarbete målades nedersta delen av huset. Tidigare somrar har vi arbetat högre upp på huset och då har det endast inneburit att vi behövt jobba på gavelsidan av huset, men nu var det tre sidor som skulle målas. I år målade vi även alla knutar och övriga blå detaljer på huset. Däremot målade vi dem inte blå utan grå. Hur jag till slut fick min vilja fram vet jag inte, men jag är jättenöjd.
 
 
Före och efter
 
 
Framsidan: före och efter
 
 
Garaget: före och efter
 
 
Baksidan av huset: före och efter

Vi behövde nästan inte byta några plankor; endast tre plankor på garaget var dåliga.

Grannarna har kommenterat hur duktiga vi är och sagt att den nya färgkombinationen är fin och mer modern.

Idag, när arbetet är nästan slutfört, hade vi planerat att cykla till någon sjö och sola eftersom vi trodde att det skulle vara lika fint väder som tidigare. Typiskt nog var det molnigt när vi vaknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0