Gratis gravidboxar

Nu har jag hämtat ut två gratis gravidboxar. Den ena "Baby box" från Barnens hus (Babyland) och den andra "Baby to be" från Apoteksgruppen. För att hämta ut dem behövs endast registrering på deras hemsidor. Jag inväntar även "Gravidpaketet" från tidningen Allt för föräldrar. Nedan följer en kort utvärdering av boxarna.

Det första A kommenterade om Baby-boxen var att det förmodligen inte fanns så mycket i den eftersom den var så lätt. Baby box innehöll 2 nappar från Philips Avent, 1 mjuk skallra och Mitt barns första år (fylla-i-bok) från Fisher-Price, 4 babyblöjor och 12 våtservetter från Pampers, ett paket trosskydd från Always, 1 schampo-prov från Clearasil, 1 provnummer på Vi föräldrar, erbjudande från Natusan, utskick/erbjudande från Goboken, erbjudande om gratis fotomugg från Vistaprint och informationsfolder från Oral-B. Från butiken fick jag även 1 napp från Tommee tippee, skyddande bebiskräm och hudkräm från Weleda och värdecheck på 1 body i butiken när jag hämtade ut Baby-boxen.
Jag upptäckte i efterhand att värdechecken på en body hos Barnens hus samt erbjudandet från Natusan redan slutat gälla. Den förra vid månadsskiftet för några dagar sedan och den senare redan vid årsskiftet. Jag undrar hur de ställer sig till detta...
 
 
Baby box och dess innehåll

Baby to be var mycket tyngre, men lite mindre i storlek. Den innehöll 1 napp från Philips Avent, 1 set med hudkräm, skumbad och hudolja från Sebamed, 1 paket tuggummi från V6, 1 burk Probi frisk kosttillskott, 2 Föräldrar & barn (tidningar), 2 Pappa (tidningar), 15 % rabatt på lekmer.se och en Baby to be-handbok från Apoteksgruppen.
 
 
Baby to be och dess innehåll
 
Jag ska bara kort kommentera Gravidpaketet från Allt för föräldrar. Det mesta av innehållet får man tillgång till redan vid registrering eftersom man utnyttjar erbjudandena via internet. Det gällde till exempel gratis hakklapp och 20 % rabatt hos Lingon & blåbär, 40 % rabatt hos minbebisbok.se, värdecheck på 220 kr hos Mom2moM samt 51 % rabatt på bitringssmycke och 10 % rabatt på webbshopen hos Allt för föräldrar. Det jag reagerade över är att för att få hakklappen från Lingon & blåbär måste man betala frakten. Det jag nu inväntar av själva paketet är värdecheck på gratis body och 25 % rabattkupong hos KappAhl samt tidningen Föräldraguiden Gravid. (Eftersom innehållet kan variera är det inte säkert jag får detta i paketet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0