På kurvan igen

I morse träffade vi barnmorskan igen. Denna gång behövde jag inte ta några prover. Det enda vi gjorde var att mäta mitt blodtryck, lyssna på barnets hjärta samt mäta livmodern. Nu hade livmoderns mått ökat med två centimeter så nu är jag inom intervallet på kurvan igen, men på den nedre gränsen av den. Det känns bra.
 
Barnmorskan kände även efter hur barnet låg. Hon ligger fortfarande med huvudet nedåt, men hon är inte fixerad än. Barnmorskan måste känna ganska hårt för att kunna känna barnets huvud, vilket jag tycker känns ganska obehagligt. Även barnet reagerade med sparkar, men jag antar att det inte är någon fara eftersom hon säkert gjort det hundratals gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0