Pontus by the sea

I tisdags blev det födelsedagsmiddag på Pontus by the sea. Det är ingen idé att gå till restauranger som har kött som sin specialité när jag ändå måste välja helt genomstekt kött.

 

Jag fick en virgin bellini till att börja med. Den var lite syrlig, men god.

 

Till huvudrätt valde jag torskryggen som var underbart god. Även övriga beställde fisk/skaldjur och alla var nöjda med sina val.

 

Till efterrätt valde jag blåbärsclafouti (den var som en lite mer kompakt sockerkaka) med flädersorbet. Kakan serverades varm och var lagom söt för min del. Flädersorbeten var nog gjord på fläderbär och inte fläderblommor som jag förväntade mig. Den passade bra med kakan, men var lite för söt att äta ensam.

 

Vi fick en trevlig kväll med god mat och vi blev mycket trevligt bemötta. Däremot tror jag inte att vi återvänder eftersom utbudet på menyn var begränsat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0