Trött och tung

Jag vaknar tidigt, någon gång mellan kl. 4 och 5, nästan varje morgon. Ibland somnar jag om, ibland går jag upp för att kissa och somnar om, men ibland kan det dröja två timmar innan jag somnar om. Ändå vaknar nästa gång jag kl. 8.30 varje morgon. Då brukar jag känna mig väldigt trött, men försöker alltid ta mig upp ändå. Det brukar ta cirka 20 minuter.

Jag brukar även känna mig mycket trött en period på eftermiddagen. Igår eftermiddag hade jag tid att vila och fick en powernap med en trött Cookie i sängen. Trots det kände jag mig lika trött på kvällen, men det dröjde lite längre än vanligt innan jag somnade.

Ibland undrar jag hur jag med denna trötthet ska orka ta hand om ett barn. Jag inser då att jag verkligen måste följa barnet sovmönster för att få någon vila och sömn. Förhoppningsvis är jag inte heller lika trött när jag inte är gravid längre.

Kroppens tyngd börjar kännas av i benen nu. Det går långsamt att gå och det drar lite i insidan av låren. Jag har nog tur att det inte är en varmare sommar. Då hade jag förmodligen svullnat ännu mer och känt mig ännu tyngre. Jag undrar om tyngden bidrar till min trötthet.

Nu är det bara fem veckor kvar till beräknad förlossning. Jag har tur som inte känner av graviditetens påfrestningar förrän nu. Tänk om jag hade haft så här under en längre tid...
 
Magbild 2012-07-21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0