Färdigt fönster i barnrummet

Det regnade två dagar i stråck efter att vi kom hem från Karlskrona så jag tänkte att jag skulle sy klart gardinerna till barnrummet. För att kunna göra det behövde jag veta vilken gardinstång vi skulle använda och montera dit den.
 
Så allra först blev det ett besök i tygbutiken. Jag valde en lite billigare gardinstång av märket Hasta eftersom jag tyckte att jag endast behövde en enkel gardinstång för de två gardinlängderna. Tyvärr var den inte av så bra kvalitet så delarna satt inte ihop särskilt väl och klarade inte tyngden ens från en gardinlängd. A fick lösa det med lim och lite speciallösningar.
 
Därefter kunde jag mäta hur mycket jag skulle lägga upp gardinlängderna och nu hänger de i fönstret i barnrummet. Jag hoppas att de bidrar till en mer unisex-känsla eftersom jag inte vill att rummet uppfattas som alltför flickigt.
 
   
Gardinerna och rullgardinen på plats.
 
Rullgardinen beställde jag på nätet och den monterade vi för nästan en månad sedan. Den heter "Zoo", är designad av Karin Mannerstål och kommer från Mairo.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad fint det blev. Jag tycker om att ni har olika mönster tillsammans, de passar ihop. Enligt mig ser det ut som ett barnrum där både en pojke och en flicka skulle kunna bo.

Svar: Tack! Då har målet nåtts:-) Man vet ju aldrig; det kanske blir en pojke, om inte denna så nästa gång... Gissar att det kommer att bli tillräckligt med rosa och flickigt ändå.
None None

2012-06-29 @ 08:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0