Första pedikyren

I torsdags fick jag mitt livs första pedikyr. Det kändes lyxigt och passande att unna mig det nu i början av sommaren när jag har lite svårt att måla tånaglarna själv.

Behandlingen inleddes med ett varmt fotbad under vilken jag kände hur hela kroppen slappnade av. Sedan klipptes och formades tånaglar, förhårdnader filades bort och fötterna smörjdes in innan tånaglarna målades. Jag valde en diskret ljusrosa nyans som passar så länge som möjligt. Nu ska tånaglarna förhoppningsvis inte behöva målas på ett tag. (Jag tycker att lackade tånaglar håller längre än lackade naglar på fingrarna.)


Fötterna efter pedikyren.
Den manlige hudterapeuten tyckte att jag har "små söta fötter".


Jag har fortsatt med fotbaden hemma och kommer förmodligen att fortsätta med det i mån av tid. Det är däremot svårt att lacka tånaglarna för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0