Höstrusk i juni

A hade långhelg eftersom han var ledig igår efter senaste beredskapspasset. Det är så tråkigt att det är regn och rusk-väder; det regnar, blåser och är kallt. Det är ju när han är ledig då vi har möjlighet att hitta på aktiviteter tillsammans.

Igår blev det lite shopping mitt på dagen. Sedan lämnade vi inte huset för för dagen. Jag hann sy lite på gardinen och A spelade TV-spel. Sedan blev det DVD hela kvällen.

Idag var det samma, om inte sämre väder än igår så vi har varit hemma hela dagen. Efter att A hade spelat TV-spel idag blev till och med han uttråkad och rastlös. Han försökte hitta saker att ta tag i trots att det innebar att han behövde gå utomhus. Och stackars Cookie har sovit nästan två hela dagar i sträck. Jag blev nästan klar med den första gardinlängden i alla fall. Det återstår att fålla den på längden, men jag väntar med det tills vi har satt upp gardinstången och skaffat det som behövs för att sätta upp gardinerna. Under tiden börjar jag med nästa längd.

Jag hoppas på lite bättre väder imorgon, men vi kommer i alla fall att lämna huset så att vi kommer ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0