Barnmorskebesök nr. 5

Idag var vi hos barnmorskan för rutinbesök. Hon tog min puls, lyssnade på barnets hjärtslag, och mätte livmodern.

Hon blev lite förvånad över att livmodern inte hade växt mer och försökte därför känna efter hur bebisen låg. Hon kände och klämde över hela magen. Hon trodde att barnet låg på tvären, men kunde inte riktigt säga säkert.

När hon skrev in alla parametrar visade det sig mycket riktigt att jag avvek något från min kurva. Jag låg lite mer under medelkurvan än förra gången. Därför bokades jag in på ännu ett rutinbesök redan nästa vecka.

Förmodligen behöver vi inte oroa oss. Att jag avvek från kurvan samt att måttet på livmodern inte var större kan bero på hur barnet ligger.

Jag utgår från att allt är okej tills vi får annat bekräftat. Det är dumt att oroa sig i onödan. Dessutom är min gissning att bebisen mår bra eftersom det är mycket aktivitet i magen.
 
Själv har jag tyckt att jag blivit väldigt stor och undrat hur mycket större jag skulle bli med tanke på att det är två hela månader kvar tills beräknad förlossning.
 
Magen 23 juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0