Inte så lätt att bli gravid enligt vetenskapen

2012-02-02

I veckan råkade vi se ett avsnitt ur Vetenskapens värld; det blir en del teve om kvällarna under skidresan. De berättade hur ett barn blir till. Självklart vet vi redan hur ett barn blir till, men det man fick veta vad som händer i kvinnanskropp när spermierna kommer in. Det var mycket intressant och hade jag fått se det innan vi försökte bli med barn hade jag aldrig trott att vi skulle lyckas. Efter att ha sett programmet är jag otroligt tacksam över att det gick så fort för oss och att det hittills har gått bra.

Men i natt drömde jag att jag fick missfall. Usch, vilken hemsk dröm! Jag hoppas att det inte blir en sanndröm.

Jag känner mig fortfarande tacksam för att vi kunde bli med barn så snabbt, men tänker nu vara försiktig med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0