Inte roligt att berätta för alla

2012-02-24

Jag trodde att jag skulle känna mig lättad när jag berättat om graviditeten för nästan alla.

Men att berätta för vissa innebär först stress inför hur informationen ska tas emot. Sedan lättnad när det är gjort och jag trodde att det hade tagits emot väl. Därefter stress när jag insåg att vissa människor aldrig förändras och inte heller lär sig av sina misstag.

Det finns människor som inte är bra för min hälsa och därmed inte heller min graviditet. Människor i min närhet som inte bryr sig om mig som en vän (eller kanske inte ens som människa) och inte heller tänker på mitt bästa. 

Familj och vänner har alla blivit glada för vår och kanske för sin egen skull. Jag har mer än gärna svarat på nyfikna frågor eftersom jag vet att de ställs av omtanke och av personer som älskar och bryr sig om oss. Jag är oerhört tacksam för det stöd och den kärlek jag fått från er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0