Första sparken i magen!

2012-03-29

I går kväll (vecka 18+2) kände jag för första gången med säkerhet att bebisen sparkade. Vilken upplevelse det var!

Tyvärr var inte A hemma, men även om han hade varit det är det inte säkert att han hade hunnit känna det, men det råkade i alla fall hända när vi pratade i telefon så han fick höra min reaktion och beskrivning omedelbart.

Först kändes det som ett bubbel i nedre delen av magen så som jag känt tidigare. Jag lade genast min hand på det området där jag tyckte att jag hade känt det och fick direkt en liten spark till svar. Det kändes lite läskigt eftersom det kändes som i filmen Alien, men samtidigt kände jag mig jätteglad.

I telefonen påminde A mig om att jag nu fick veta att att bebisen lever. Det har ju varit min största oro hittills så därför kände jag mig så otroligt lycklig. Jag blev nästan tårögd. Nu blir den största oron över om bebisen är frisk och normal.

Efter första sparken kände jag efter en liten stund ytterligare en liten buffning.


Magen 2012-04-01.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0