Andra barnmorskebesöket (hos en annan barnmorska)

2012-01-11

I måndags var jag hos en annan barnmorska, denna gång inom landstinget.
Efter en obehaglig cellprovtagning för tre år sedan är jag nu noga med valet av barnmorska om det inte gäller rutinärende som utskrivning av p-piller.

Denna barnmorska var lite äldre än den första. Jag fick lämna urin- och blodprov för att se om det fanns äggviteämnen urinen samt för att kontrollera blodsocker- och järnnivån. Hon kollade blodtrycket och vägde mig.

Jag fick inte så mycket muntlig information, men en hel del material att läsa igenom. Hon ställde många frågor om mig och mina levndasvanor samt hur jag upplevde/tyckte om saker och ting.
Hon ville inte säga vilken vecka jag är i eftersom det inte är helt säkert när min ägglossning ägde rum så jag ska gå till deras doktor på tisdag för att göra ett ultraljud så vi får veta hur långt gången jag är.

Men sen skulle jag inte träffa barnmorskan förrän efter "det riktiga" ultraljudet vecka 17/18. Det känns lite konstigt att vänta så länge till nästa gång.

Jag har bestämt mig för att gå till den barnmorskan på den privata mottagningen, men först ska jag göra ultraljudet på tisdag för att ta reda exakt hur långt gången jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0