Brunch på Fotografiska

Igår var vi på Fotografiska för att bruncha. Det var klart och fint när vi åkte hemifrån så vi trodde att vi skulle få fin utsikt under brunchen, men när vi åkte över Danviksbron såg A att det var dimma över Saltsjön. Sån tur är sprack det upp efter att vi hade satt oss.

Jag tyckte att brunchen var helt okej, men inte anmärkningsvärd på något sätt. Utbudet var ganska litet, men det som erbjöds var bra. Jag tyckte att allt smakade bra, men några i sällskapet tyckte att det var för svagt kryddat.

Det kalla stod redan på bordet när vi anlände. Det var ett litet glas fruktdryck, några olika slags bröd med vispat smör, olika ostar och charkuterier, yoghurt med en god och lagom söt müsli.

Till varmrätt kunde man hämta grillade revbensspjäll, örtkryddad kyckling, ångad lax, bacon och korv och till detta kunde man välja olika stekta och tillagade grönsaker samt en puylinsgryta. Min favorit var pocherat ägg på spenat med hollandaisesås, brödkrutinger på surdeg och parmesan.

På efterrättsbordet fanns chokladterrine som inte var alltför söt, äppelpaj med citronsmak, rulltårta, sju sorters tårta och många olika sorters frukter.

Jag tyckte att brunchen var prisvärd, 325 kr inklusive inträde. (Bara inträdet kostar drygt 100 kr.) Detta pris gäller endast om man har förbokat. Däremot var brunchen inte alls särskilt prisvärd för A och mig eftersom man endast får 10 % i rabatt på brunchen om man har årskort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0