Cookies första fågel?

Igår eftermiddag kom Cookie in med en liten fågel i munnen. Den var givetvis död.

Av någon anledning blev jag mer illa till mods än när han kom med möss i munnen. Då var vi i och för sig utomhus på A:s mammas lantställe. Men jag antar att det känns mer obehagligt eftersom fåglar fäller fjädrar.

Jag undrade hur han hade lyckats ta fågeln eftersom vi har börjat sätta bjällran på honom igen. (Nu när det är milt börjar folka öppna sina förråd och garage, och vår nyfikna katt skulle lätt kunna bli instängd så det är bra om man hör honom.) A:s teori är att Cookies kattkompis tagit fågeln och att Cookie fått tag i fågeln på det viset. En stund tidigare hade vi sett kattkompisen utanför vår tomt. Jag hoppas att kattkompisen inte blev arg och att de fortfarande är kompisar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att Cookie har en liten kattkompis och dom verkar ju samarbeta bra.

Jag tycker också det är värre när katterna kommer med fåglar. Jag tror det är för jag är rädd att döda fåglar ska bära på några läskiga sjukdomar.



Hoppas allt är bra med er. Kramar

2012-03-05 @ 19:38:58
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jag tror att även jag tänker så, men det är egentligen lite ologiskt. För även möss kan ju bära på sjukdomar som man inte vill ha omkring sig...

2012-03-06 @ 11:11:04
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0