Ensam är effektiv

Igår hann jag med mycket mer än vanligt efter jobbet. Om det berodde på att A inte var hemma vet jag inte, men det var nog en av anledningarna.

Efter jobbet hann jag åka till en pappershandel i Gamla stan. Därifrån fick jag en liten, men välbehövlig promenad till Slussen.

När jag kom hem blev det middag på måndagens rester och söndagens våfflor. Efter maten och disken hann jag både med ett telefonsamtal till en kollega och måla naglarna samtidigt.

Samtidigt som jag tittade på Rapport hann jag även med ett skönt fotbad.

Efteråt hann jag med ett telefonsamtal till mamma innan jag tog tag i projektet med receptpärmen. (Jag är långt ifrån färdig med pärmen, men nu återstår inte mer än tre flikar.) Efter telefonsamtalet med A var det ändå dags att gå att lägga sig och få lite skön och mycket nödvändig sömn.

En vanlig eftermiddag/kväll (när A är hemma) skulle jag vara nöjd om jag hade fått hälften av detta gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0