Inte så oroligt

2012-01-20

Jag trodde att jag skulle vara ganska mycket mer orolig över graviditeten än jag är. Samtidigt finns det alltid en tanke i bakhuvudet: kvinnor har fött barn i alla tider och det har ofta gått bra, särskilt i Sverige i modern tid.

Allra mest oroar jag mig över att barnet inte lever i magen. Det finns ju inget sätt att kontrollera detta som lekman.

Att jag skulle råka få i mig något som Livsmedelverket rekommenderar att gravid kvinnor inte ska äta oroar mig inte så mycket. Jag kollar ofta upp vad som gäller för fisk och ost, men det är svårt att hålla koll på allt. Dessutom tror jag inte att det är hela världen om jag skulle råka få i mig en liten bit av "fel" fisk eftersom det i andra länder finns helt andra rekommendationer för gravida kvinnor och där föder de flest ändå fullt friska och normala barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0