Tidseffektivist

Hur blev jag en tidsoptimist?

Förr i tiden, i mina yngre år, kom jag ofta i god tid före utsatt tid vid möten. Nu för tiden kommer jag gärna precis i tid. Jag verkar inte längre ha tålamodet att vänta på någon elle något utan vill effektivisera min tid och göra nyttigare saker än att vänta.

Varför det har blivit så här är en bra fråga som jag ställer mig. Det är ju inte så att jag har väntat överdrivet länge vid avtalade möten. Däremot brukade jag alltid vara den som dök upp först på plats. Att bege mig i god tid är något som mamma lärt mig, men jag har "gjort uppror" och ger mig inte av förrän i sista stund nu, ibland även något sent.

Jag minns särskilt tiden när jag bodde ensam i min lilla etta. Jag sopade hellre golvet än gick till bussen då jag kunde riskera att behöva vänta tre minuter på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0