Belysning i köket

I helgen köpte vi en lampa att ha över matbordet. Jag önskade mig FL/Y från Kartell, men den visade sig vara lite för stor för vår smak. I stället blev det en PH 50 från Louis Poulsen. Nu sitter matbordslampan rakt över matbordet så att alla fyra sittplatserna runt bordet kan användas.
 


PH 50 i svart.


Lampan FL/Y i olika färger.


Vi bytte även ut lysröret i kökstaket mot en diodramp. Nu känns ljuset inte lika starkt som på ett sjukhus eller i ett klassrum som det gjorde tidigare. Tyvärr behövs en adapter för att koppla in lampan och den fick inte plats i dosan där elen kommer ut från taket så nu sitter det en svart klump bredvid rampen. Det är lite tråkigt att det behöver vara så. Vi funderar på att koppla in en till ramp bredvid den som vi kopplade in i helgen eftersom den befintliga rampen inte sprider så mycket ljus i hela köket utan mer fungerar som punktbelysning.

Vårt kök känns så komplett nu och jag har svårt att förstå att det är VÅRT kök. Det känns som om jag har fått ett fint kök från ett inredningsmagasin. Tänk att det är vi som ska få använda det...

Kommentarer
Postat av: Helena

Det har säkert blivit jättesnyggt i köket nu. Och personligen tycker jag att PH-lampan är snyggare än FL/Y!

2012-03-08 @ 17:03:31
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Åh ja, det är så fint att man nästan inte vågar använda det:-) Snart får kan jag lägga upp bilder och så får ni komma och titta på det i verkligheten.

2012-03-09 @ 11:23:12
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: Christina

Vilken jätte fin lampa!!! Jag tycker också att den är mycket snyggare än den ni först tänkte köpa. Längtar efter att få se allt ni har gjort. Det är säkert jätte fint.

2012-03-10 @ 19:48:26
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Det ska blir så roligt att visa huset. Det är mycket som är förändrat sedan ni var här sist:-)

2012-03-12 @ 09:21:27
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0