Barnmorskebesök

I morse var det dags för det tredje besöket hos barnmorskan. Det har hänt en del sen senast; nu syns magen!


Magen 2012-05-13.


Barnmorskan kollade blodtryck, järnvärdet och blodsockret. Allt såg bra ut. Jag fick även väga mig och det visade sig att jag har gått upp fem kilo på nästan tre månader, vilket är rimligt och normalt.

Det mest spännande vi gjorde var att lyssna på barnets hjärtljud. Det var så häftigt att höra hjärtat slå så starkt och tydligt, men jag blev lite stressad av att det slog så snabbt trots att barnmorskan informerat om att det skulle vara så. Det kändes som om jag hade gjort något för att stressa upp bebisen.

Sedan mätte barnmorskan även livmodern för första gången. Alla dessa värden förde hon sedan in i systemet och därefter visades det en prick i jämförelse med en kurva som visar det normala intervallet. Min prick lång lite under medelkurvan, men inom intervallet.

Nästa besök är om tre veckor.

Kommentarer
Postat av: Christina

Längtar!!! Härlig tid du har framför dej. Visst är det mysigt att få höra bebisens hjärtljud. Hoppas du kan ta det lugnt och bara vila och mysa nu. Tänk på hur Cookie gör :-) Här hemma börja badrummet snart bli färdigt. Det blir så fint. Känns skönt att allt är nytt och fint. Ni får se när ni kommer. Kramar till er alla

2012-05-13 @ 14:19:49
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jadå, jag tar det lugnt samtidigt som jag får massa gjort. Nu finns det ingen stress under dagarna så jag kan planera lugna aktiviteter.



Vad spännande att få se ert nya badrum. Nu är det bara knappt en månad tills vi ses igen. Det ska bli så roligt!

2012-05-13 @ 18:38:38
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0