Barnrummet tar form

Vi hann komma ganska långt med barnrummet i helgen och även få annat gjort och vila också.

I lördags förmiddag förberedde vi oss för en lång dag i slipdammet så A åkte för att införskaffa ännu ett munskydd. Sedan slipade A snedtaket medan jag slipade de små ytorna där han tidigare spacklat igen hål och andra ojämnheter. Efter att ha sopat av dammet på väggarna spacklade vi ytterligare där det behövdes. Därefter återstod väntan på att det skulle torka.

Under tiden monterade vi ihop de sista fyra stolarna till utemöbelgruppen och kunde köra förpackningarna och annat till återvinningscentralen.

I söndags slipade vi de ytor som vi spacklat dagen före och efter att ha dammat av alla väggar grundmålade jag snedtaket. Därefter började jag pilla bort den gamla spruckna kitten på utsidan av fönstret, men en del satt hårt så A fick ta över medan jag rensade ogräs och i rabatterna. A lade även ny kitt på plats.

Nu återstår att måla utsidan av fönstret samt under fönstret (vid elementet) och ännu en gång på snedtaket. Sedan kan vi börja tapetsera under långhelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0