"Eget" byggprojekt

Eftersom vi håller på att renovera barnrummet just nu har vi inte tid att ta tag i något annat byggprojekt samtidigt. Projektet står i och för sig still just nu eftersom vi väntar på helgen så att vi ska kunna ta tag i det ordentligt och göra mycket på en gång. Vi kommer att tejpa dörrspringorna så att slipdamm inte sprider sig i resten av huset och då vill vi göra mycket för att slippa tejpa dörren alltför många gånger.

Samtidigt vill vi göra i ordning tvättstugan/pannrummet som även kommer att änvändas som skötrum i framtiden. Eftersom jag har ganska gott om tid har jag tagit på mig att göra i ordning detta. I dag har jag rensat väggen på hyllor och skåp, men jag behöver lite hjälp av A med en väggskena och pluggarna. Det sitter en hel del pluggar på väggarna som jag antagligen kommer behöva spackla igen. Vi behöver även se över tapeterna eftersom de har lossnat mer än jag trodde. Från början hade jag tänkt klistra de lossade delarna med tapetklister, men nu när det är så mycket är frågan om vi inte borde försöka riva bort tapeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0