Väntan på blomning och förberedelse av barnrumsväggar

I helgen klippte A gräsmattan för första gången i år. Jag passade på att rensa lite ogräs och efteråt strödde A ut gräsfrön där jag varit i farten. Jag tycker att det är ganska mycket mindre ogräs i år jämfört med förra året. Kanske gjorde vi ett bra jobb förra sommaren trots allt? Jag hoppas i alla fall att det fortsätter så här resten av sommaren för då räcker det nog att jag rensar lite grann då och då.

Det händer en hel del i rabatten på framsidan: tulparnerna har kommit upp nästan helt och hållet och knopparna syns, men än tror jag att det dröjer innan de slår ut. Detsamma gäller alliumlökarna. Pionerna som vi fick förra året och som vi köpte har kommit upp och liljorna har just tittat fram ur jorden. Dessutom sådde jag sommarmalva och riddarsporre i rabatten, så nu får vi vänta och se om det blir något. Det ska bli så spännande att se alla blommor blomma.


Grönt i rabatten, men väntar på ytterligare färger.


I helgen har vi även hunnit med en del i barnrummet. Tapeterna på alla väggar och på snedtaket är nedrivna. Vi har spacklat snedtaket samt alla hål och ojämheter. Nu återstår slipning och ytterligare spackling och slipning där behov finns innan vi kan måla snedtaket och ytan under fönstret. Därefter kan vi börja tapetsera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0