Lite blomsterprakt

Då har även de flesta av alliumknopparna slagit ut till slut. Det är lite tråkigt att några av de vita tulpanerna ("Calgary") har tappat sina kronblad. Även de rosa ("Angelique") ser ut att vissna snart, men jag är glad att de har blommat mer än en vecka. Allra kortast blomtid av tulpanerna hade "Lady Jane", knappt en vecka blommade de.


Rabatten på framsidan 2012-05-29
Nu syns även de små petuniorna längst fram.


Alliumbollarna var något mindre än jag hade trott. Med tanke på att lökarna storlek och stjälkarnas längd så trodde jag att de skulle bli ganska mycket större. Hade jag fått önska hade de gärna fått vara lite mörkare i färgen.

Till nästa vår kan jag nog sätta lite fler tulpanlökar så att det blir lite mer blomsterprakt i vårrabatten.

Sommarblommorna som jag direktsådde i rabatten för knappt en månad sedan har jag tyvärr inte sett skymten av. Däremot har luktärten som jag satte i balkonglådor börjat komma upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0