Misshandlad misse

På sistone har vi då och då upptäckt små hål i Cookies skinn. Första gången jag kände ett sådant hål trodde jag att han hade fått en fästing. A berättade då att det antagligen var en annans katts klo som gått igenom hans skinn och att det därefter bildats en sårskorpa.

Jag blev så ledsen för Cookies skull, trots att han inte verkade ha ont. Jag vet inte vilken katt som kan tänkas hysa agg mot honom och jag har heller aldrig hört katter bråka i området.

Min gissning är att Cookie omedvetet gått in på den andra kattens revir eller gjort något annat dumt utan att veta om det och fått en smäll med utfällda klor från den andra katten. Jag gissar även att Cookie inte ger igen eller gör något för att försvara sig utan slokörad traskar iväg.

Eller så är det tvärtom; Cookie har helt enkelt muckat gräl. (Även om jag aldrig skulle kunna tänka mig det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0