Nytt spännande projekt

Jag har på nätet köpt tyg till gardiner till barnrummet. Det är ett blått tyg med moln på designat av Gunila Axén. Det kommer att bli mycket moln i rummet... Med lite blå färg hoppas jag att rummet känns mindre flickigt.


Tyg, Moln i blått.



Jag insåg att jag måste sy en del för att förvandla tyget till gardiner, och jag som inte sytt sedan högstadiet (tror jag). Jag insåg dessutom att jag inte har någon aning om hur man syr gardiner, om än bara enkla gardinlängder. Det är tur att internet finns så nu har jag ett hum om hur jag ska sy dem och så har jag ju syster, mamma och vänner som sytt en del. Jag hoppas att det blir bra...till slut...

Jag har än så länge bara klippt till, strukit och sick-sackat kanterna på tyget. Nästa steg blir att sy sidorna på längderna. Jag blev lite bekymrad igår kväll eftersom jag insåg att jag inte har särskilt många knappnålar, men hör och häpna, A hade en liten ask med sig in i bohaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0