Perspektiv

Tidigare i graviditeten tyckte jag att magen såg jättestor ut uppifrån, men när jag såg mig själv i spegeln från sidan insåg jag att magen inte alls var särskilt stor. Nu är det precis tvärtom; jag tycker inte att magen ser så stor ut uppifrån, men när jag ser mig själv i spegeln så tycker jag att den är enorm. Då känns det nästan som om jag inte syns för den stora magen är i vägen.


Magen 2012-05-26.


Jag inser samtidigt att det är tre månader kvar tills barnet kommer och att magen kommer växa mycket fram tills dess.

bland känner jag mig oerhört oattraktiv för A och vill knappt att han tar eller tittar på mig. Men alltid när jag tänker efter så kommer jag på att han borde tycka att jag är hur vacker som helst. Det är ju hans barn jag har i magen! (Och det är jag säker på att han vet.) Han borde ju avguda och vara rädd om mig mer än någonsin. Så jag ska nog inte vara orolig...

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker inte du ska vara orolig samtidigt som jag kan säga att det är väldigt vanligt att känna sâ tror jag iaf eftersom jag ocksâ kände sâ. M fick ofta intyga mig att allt var bra, att han fortfarande älskar mig trots att kroppen ändras osv osv. Men jag tror att de flesta män älskar sina fruar/partners mer under graviditeten och förlossningen. Det är ju väldigt vackert med gravida kvinnor.

2012-05-30 @ 22:36:50
URL: http://mesrevesblancs.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag tror också att A tycker att du är vacker. Du är hur som helst jättefin och inte alls speciellt stor! Alldeles perfekt.

2012-05-31 @ 09:42:16
Postat av: A

Det är klart att du fortfarande är vacker, det är jättefint med en gravidmage, det tycker nog de flesta män. Skulle väl vara konstigt om man inte känner sig lite större. Älskar dig! Puss

2012-05-31 @ 09:44:26
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Tack alla! Det lustiga är att man tycker att alla andra gravida kvinnor är vackra, men man känner sig själv fulare än vanligt. Hur som helst är det ju VÅRT underverk jag bär på så det är onekligen en speciell tid.

2012-05-31 @ 15:12:01
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0