Restaurang Eat

Ikväll åt jag middag på restaurang med mina mysiga tjejkollegor. Det var jag som bestämde restaurang eftersom det var jag som tog initiativet till att träffas. (Även om middag inte var mitt förslag.)

Det var lite svårt att komma på en restaurang som uppfyllde alla krav: plats för barnvagn, vegetariska alternativ och LCHF-alternativ, och gärna inte alltför dyrt. Till slut bokade jag bord för fyra personer och en barnvagn på restaurang Eat.

När jag anlände visade hovmästaren mig till ett bord mitt i restaurangen så det verkade som om barnvagnen tappats bort i bokningen. När jag påpekade detta fick vi ett bord nära entrén från Mood-gallerian.

Vi hade lite svårt att bestämma oss för vad vi skulle beställa, men till slut blev det fiskrätter för alla. Några av oss provade även några dim sum.

Maten serverades väldigt fort efter att vi hade beställt. Jag tyckte att de två olika dim sum-rätterna som jag provade var ganska intetsägande. De var dessutom mycket små.

Vetenudlarna med torsk var god, men lite för salt för min smak. Till efterrätt valde jag mangosorbet som var mycket smakrik och krämig.

Servicen var varierande beroende på vem det var som serverade/plockade av, men mestadels snabb och trevlig. Unisextoaletterna var rymliga och fräscha, men få visade det sig eftersom det bildades en lång kö när vi skulle lämna restaurangen.

Allt som allt var det en helt okej restaurangupplevelse, men om jag fick välja så skulle jag inte återvända. Jag tror att övriga i sällskapet tyckte bättre om restaurangen än jag. För mig var sällskapet viktigast ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0