Harmoni!

Igår var förmodligen sista morgonen på länge som jag tog en promenad från Slussen till jobbet. Från och med idag och sex veckor framåt är jag sjukskriven på heltid.

Jag tycker redan att jag känner mig gladare och mer bekymmersfri. Jag har under så pass lång tid lagt fokus på helt fel saker och när jag blev gravid fortsatte jag att göra det, men från och med nu kan jag förbereda mig för den kommande tiden. Jag kommer att kunna fokusera på graviditeten, förbereda mig för förlossningen och sätta mig in i föräldraskapet.

Jag har en hel del pyssel som väntar, t.ex. receptpärmen, huset och trädgården. Inget av dem är brådskande, men jag har projekt för alla väder. Receptpärmen ska avslutas, barnrummet ska inredas så det kommer att innebära en hel del shopping och i trädgården finns det växter och ogräs att ta hand om.
Jag hoppas kunna röra på mig mer; målet är 30 minuter varje arbetsdag. Jag kommer därför fortsätta att simma och dessutom försöka utöka antalet tillfällen till tre gånger per vecka. De andra dagarna blir det förhoppninhsvis promenader.
Jag hoppas även att jag ska ha tid för bakning. Jag skulle vilja fylla frysen med bullar så att jag alltid kan tina nybakade bullar när vänner och familj kommer på besök både nu och i framtiden. Jag vill även lära mig baka cupcakes om jag har tid. Det enda risken med detta är att jag får en skengravid make:-)
Sist, men inte minst, kommer jag att ha mycker mer tid för socialt umgänge. Så go' vänner: bara hör av er när ni kan ses. Jag är väldigt flexibel nu och vill gärna träffa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0